Status message

Mysafety har fått ny logo og nytt utseende som vi håper du liker! Forsikringene er fortsatt like sterke og kundeservicen like rask, ta kontakt om du har spørsmål.

Økonomisk erstatning

Få erstatning på opptil 200 000 kr. for tap som følge av ID-tyveri.

Dekker påløpte gebyrer

Vi erstatter purre- og innkassogebyrer som påløper på grunn av misbruk av din identitet.

Hjelp til å rydde opp

Du får bistand til å bestride fakturaer og andre betalingskrav, rette opp feilaktige opplysninger og gjenopprette kredittinformasjonen.

Bedragerisperre

Vi hjelper deg å sperre din identitet hos bl. a. kredittopplysningsselskaper for å forhindre ytterligere misbruk.

Juridisk bistand

Du får en dedikert kunderådgiver som følger deg og kjenner saken din, samt juridisk bistand ved behov.

Ingen egenandel

Du betaler ingen egenandel for å benytte deg av denne eller noen av våre andre forsikringer. Det gir økt økonomisk forutsigbarhet.

Det viste seg at jeg var blitt utsatt for ID-tyveri. Bedrageren hadde tatt over min identitet og rukket å handle for nærmere 75 000 kroner hos mange ulike selskap. Det var en ubehagelig opplevelse, men det ordnet seg heldigvis ved hjelp av min forsikring.

Jonas

Hva er ID-tyveri?

D-tyveri eller -kapring innebærer at noen får tak i og misbruker dine personopplysninger, for eksempel for å kjøpe noe eller inngå en avtale i ditt navn, eller på andre måter påføre deg skade ved å utgi seg for å være deg. Personopplysninger kan være ditt personnummer, navn, pålogging til ulike kontoer og tjenester på nett eller din e-post. 

ID-tyveri kan skje på ulike vis. De kriminelle kan blant annet: 

  • Bestille pass eller andre ID-papirer ved hjelp av ditt navn og personnummer

  • Ta opp forbrukslån eller bestille varer og tjenester

  • Benytte dine personopplysninger og ditt bilde for å opprette falske kontoer og profiler på nett, for å bedra eller lure andre

Så lett kan din identitet kapres

 Her får du svar på noen av de vanligste spørsmålene våre kunder har om ID-tyveri. Videoen er på svensk.