mySafety AS logo
  • Forsikringer og produkter
    • ID-forsikring
    • Veihjelp med nøkkelforsikring
    • Egenandelreduksjon Innbo
    • Verdisakforsikring
    • Kortforsikring
  • Kundeservice
    • Kontakt oss
    • Registrere verdisaker
    • Spørsmål og svar
    • Vilkår & skjemaer
    • Dine personopplysninger
      • Personvernpolicy
      • GDPR
      • Rettigheter ifølge GDPR
    • Meld skade
  • Om Mysafety
    • Om oss
    • Vårt samfunnsansvar
    • Vår virksomhet
    • Vår ledelse
  • Verdt å vite
    • Våre kunder forteller
    • Hva er ID-tyveri?
    • Slik betaler du sikkert kontaktløst
    • Slik kan du unngå egenandelen på din innboforsikring

Search form

Slik hjelper vi deg å sperre

Når du har bestilt mySafety SperreService , gjør du lurt i å aller først registrere verdipapirene og kortene dine. Bruk skjema som finnes her på nettsidene våre . Ved tyveri eller tap ringer du: 800 84 242 (fra utlandet: +47 22 26 44 00). Døgnet rundt – alle årets dager.

Innkommende sperresamtale

Når du ringer inn til vår SperreService har vi et mål å besvare samtalen din innen 30 sekunder, uansett når på døgnet du ringer.

Gjennomgang av verdisaker og papirer 

Når du ringer, er det viktig at du oppgir ditt personnummer eller kundenummer for at vi skal kunne gjennomføre en sperring raskt. Sammen går vi gjennom hva du har mistet og som du vil at skal sperres. Har du allerede registrert verdisakene og kortene på skjema og sendt til oss, går vi gjennom listen og dobbeltsjekker om alt skal sperres eller ikke. Deretter går vi gjennom hvordan tapet skjedde og hva som hendte.

Avslutning av sperresamtalen
 

Vi avslutter samtalen med deg ved å fortelle at vi kommer til å ta hånd om sperringen, hvem vi kontakter og hvordan det foregår. Vi forteller også hvilke utstedere som tillater oss å bestille nye kort for deg, og hvilke du selv må kontakte for å få et nytt kort.

Gjennomføring av sperring

Straks vi har avsluttet samtalen med deg, starter vi jobben med å kontakte alle banker, kredittselskap, andre kortutstedere for å sperre. Skulle vi mot formodning ikke oppnå kontakt med noen eller oppleve at du ikke har kort hos en utsteder, tar vi kontakt med deg på nytt for å kontrollere opplysningene du har gitt, for eksempel om det kan være registrert hos en annen utsteder.

Sperrerapport

Når sperring er gjennomført fyller vi ut en sperrerapport som vi sender hjem til deg. Der kan du lese følgende:

• Hvordan skjedde tapene? 
• Hvordan ble verdisakene oppbevart? 
• Tid og dato for når tapet ble oppdaget.
• Tid og dato for når verdisakene sist var til rette.
• Sted og land for hendelsen/tapet. 
• Tid og sted for politianmeldelse, dersom saken er anmeldt.
• Ble identitetspapirer også borte ved hendelsen? 
• Fantes det nedskrevne koder for noen av kortene? 
• Skal nye kort bestilles dersom det er mulig?

Rapporten inneholder også hvem vi har snakket med og hva som er sperret.

Mysafety tilbyr forsikringer og tjenester som gir deg en ekstra trygghet i hverdagen. Vi har spesialisert oss på å forebygge og løse problemer som kan oppstå i en moderne digital verden.
  • Identitetstyveri
  • Vanlige spørsmål
  • Sperreservice
  • Jobbe hos oss
  • Skademelding
  • Om Mysafety

Nyhetsbrev

Legg igjen din e-postadresse for å motta nyheter og tilbud fra oss.

Slik behandler vi dine personopplysninger

© Mysafety Försäkringar
  • GDPR
  • Om cookies
  • Sitemap