Hverdagssikkerhet er det fineste vi vet! Ingenting gjør oss gladere enn å kunne gjøre det tryggere for kundene våre, og enklere dersom ulykken skulle være ute. 9 av 10 av de som mister nøklene sine får dem tilbake dersom nøkkelknippet har Nøkkelbrikken vår på. Vi kan minimere skaden dersom lommeboken forsvinner eller verdisaker blir stjålet. Her forteller noen av våre kunder hva som uventet skjedde dem og hvordan mySafety kunne hjelpe.
Dette var mye større enn det jeg noensinne kunne ha trodd. Jeg visste hva ID-tyveri var, men trodde aldri det skulle skje meg
Anne fikk identiteten sin stjålet: ID-forsikringen reddet henne
På vei hjem fra ferie opplevde Anne alle reisendes største mareritt. Vesken med alle verdisakene ble frastjålet! Hun sperret alt som kunne sperres og slo seg til ro med det. Inntil hun et par uker senere oppdaget at noen hadde stjålet og misbrukt identiteten hennes. Krav fra kjøp som hun ikke hadde gjort dukket opp.
Heldigvis for Anne hadde hun tegnet en ID-forsikring hos mySafety et halvt år før tyveriet. Nå kontaktet hun mySafety og fikk den hjelpen hun trengte. Mobiloperatøren mente nemlig at Anne kunne skylde seg selv og var alt annet enn imøtekommende.
- De ville ikke oppgi hva svindleren hadde kjøpt og bare la på røret da jeg ringte, forteller Anne. – Det var veldig frustrerende! Dersom jeg ikke hadde hatt ID-forsikring, hadde dette vært mye verre, forteller hun.
Med mySafetys hjelp fikk Anne hjelp til å bestride de urimelige betalingskravene.
Anne, offer for ID-tyveri
Les mer om hvordan Anne fikk bruk for sin ID-forsikring her.
”Jeg ringde til mySafety – da hadde nøkkelknippet akkurat kommet i posten”
"Jeg forsto straks at vesken min var stjålet”
Astrid oppdaget at bilruten var knust
-Forrige høst parkerte jeg bilen min bil på en større parkeringsplass. Det var mørkt ute, og da jeg kom nærmere bilen så jeg at sideruten var knust. Jeg oppdaget fort at håndvesken min som hadde i bilen var blitt stjålet. Den inneholdt blant annet flere kort og mobiltelefonen min.
-Da jeg hadde summet meg litt og kommet hjem, ringte jeg mySafety. De hjalp meg umiddelbart med å sperre alle kort og mobiltelefonen. Da var det ganske befriende å slippe stresset med å huske hvilke kort jeg hadde i vesken, og å måtte finne frem til hvor jeg skulle ringe. En liten trøst midt oppe i en utrivelig hendelse.
Astrid Berge, Ålesund
”Et par dager etter dukket nøkkelknippet opp hjemme i postkassen”
Henrik slapp bryderiet med å bytte lås
-For et par år siden mistet jeg nøklene mine som jeg hadde i jakkelommen da jeg tok bussen. Busselskapet kunne ikke hjelpe meg, da de ganske enkelt ikke hadde fått inn mine nøkler. Jeg ble nødt til å ringe mine foreldre for å komme inn hjemme, og vi planla å bytte lås.
-Men så, et par dager etter lå nøklene mine plutselig i postkassen hjemme! Jeg ble så glad for å få dem tilbake, takket være at jeg hadde mySafety-brikke på nøkkelknippet. Det ga meg bevis for at tjenesten virkelig fungerer. Nå har jeg mySafety-brikke både på hjemmenøklene og bilnøklene – i tilfelle jeg skulle være uheldig å miste nøkler igjen.
Henrik Eriksen, Bergen
”Jeg fikk en melding fra Posten om å hente produkter jeg ikke hadde bestilt”
Petter ble utsatt for ID-tyveri
-Det var rett før jul at jeg plutselig innså at en person hadde handlet produkter i mitt navn. Jeg hadde lest litt om ID-tyveri i media, men tenkte ikke at jeg selv skulle bli utsatt for dette. Det føltes veldig merkelig når det begynte å komme hentemeldinger fra Posten når jeg ikke hadde bestilt noe som helst.
-Jeg var allerede kunde hos mySafety, så jeg tenkte selvsagt på dere når jeg skjønte at jeg trengte hjelp i denne ubehaglige situasjonen. Prosessen var i gang; mitt personnummer ble sperret, og mySafety hjalp meg med å bestride alle fakturaer. ID-tyven hadde handlet på nettet for ca. 30 000 kroner, og alle fakturaer ble sendt tilbake. Takk og pris. Jeg anbefaler alle å tegne en forsikring mot ID-tyveri!
Petter Nilsen, Larvik